Aurkezpena

Koldo Mitxelena Institutua Galtzaraborda nº43 etorbidean kokaturik dagoen institutu bat da.

Errenteriako “Oarso” urtekariaren 1963ko alean Eugenio Royo kronikariak jakitera ematen zuenez, Gipuzkoako hemezortzi alkate Irakaskuntza Ertaineko Zuzendari Nagusiarekin bildu ziren irakaskuntza ertaineko institutu mistoak sortzeko aukerak aztertzeko. Baina, Errenterian aspaldikoa zen xede hori —hau da, Batxilergoa ikasi ahal izateko ikastetxe bat izatea, goi mailako ikasketen abiapuntua izango zena— ez zen 1971ko martxoaren 13 arte gauzatuko, 2237/1971 Dekretuaren bidez, Errenteriako Batxilergoko Institutu Nazionala eraiki zen arte, alegia. 1985ko martxoaren 13an, Institutuko irakasleen klaustroak proposatuz eta aho batez onartuz, ikastetxeari Koldo Mitxelena errenteriar hizkuntzalari ospetsuaren izena eman zitzaion, gaur egun duena, hain zuzen. 1996-1997 ikasturtean, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako lehen promozioa hartu zuen ikastetxeak. Horrek leku gehiagoren beharra ekarri zuenez, gertu dagoen Pio Baroja ikastetxearen eraikina bereganatu zuen Institutuak. Alabaina, 2000ko irailaren 11 arte ez zuen hartu Koldo Mitxelena Bigarren Hezkuntzako Institutua izena. Harrezkero honako ikasketa hauek egin ahal izan dira bertan: Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa eta Goi Mailako Zikloak.

Inguruko errealitate sozioekonomikoa aldatuz joan den neurrian, Institutuan ere aldaketak izan dira, aldian aldiko egoerara egokituz. Zerbaitegatik da ikastetxearen ezaugarrietako bat ikasle aniztasuna. Horregatik esan dezakegu Koldo Mitxelena BHI kultura anitz biltzen dituen ikastetxea dela, eta guztiz irekia.

Koldo Mitxelena mendeurrena

2015-2016 ikasturtea

Koldo Mitxelena BHIk eta kide duen izen bereko Lehen Hezkuntzako ikastetxeak egungo hezkuntza sistemako etapa guztiak hartzen dituzte: Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Bigarren Hezkuntza eta Batxilergoa. Inguruko erreferentziako ikastetxea da Batxilergoa ikasteko; izan ere, gure eskaintzak Errenteria, Oiartzun, Lezo eta Pasaia hartzen ditu kontuan. Gainera, neurri batean bederen, Donostialdeako Herrera eta Trintxerperekin ere badu loturarik. Gaur egun D ereduan dira bertan egin daitezkeen ikasketa guztiak.
Bi eraikinetan banaturik, inguratzen duen berdegune zabalak 85 zuhaitz-espezie desberdin biltzen ditu. Honek irakasleei eta ikasleei izadiarekin eta ingurumenarekin harreman zuzena izateko aukera ematen die.

Ohiko ikasgelez gain zenbait jakintzagai bereziki lantzeko gelak ere badaude.

Azkenik, Ekitaldi-Areto zabal batek konferentziak, hitzaldiak, antzerki emanaldiak, ikasturte amaierako jaialdiak eta abar egiteko aukera paregabea ematen du. Zentruko ikasle kopurua 600 ingurukoa izaten da, DBHko 4 kurtsotan eta Batxilergoan banatuta.